Abstract
התקשורת ברשת נהפכה לחלק חיוני ובלתי נפרד מחיי החברה של בני הנוער. השימוש ברשת בקרב מתבגרים תורם ללמידה, להרחבת קשרים חברתיים ולפנאי אך גם מגביר את האלימות ברשת. באלימות ברשת נעשה שימוש לרעה בסמכות או בכוח באמצעות מחשב וטלפונים ניידים, בכלל זה שליחת הודעות מעליבות, סרטים ותמונות פוגעניות. המחקר בחן באמצעות ניתוח איכותני את ביטויי ההתנסויות האישיות של תלמידים מתבגרים, שלהם קשיים שונים המשולבים בכיתות רגילות, בהטרדות ובהצקות ברשת. אוכלוסיית המחקר כללה 181 תלמידים בגיל 14-16 (78 תלמידים עם לקות למידה, 77 תלמידים עם ADHD ו-26 תלמידים עם לקות בראייה או בשמיעה). התלמידים תיארו בכתב הטרדות שחוו ברשת או שהיו עדים להן כלפי מישהו אחר ברשת. ניתוח השיח בין שלוש קבוצות התלמידים בעלה כי בין 42% ל-44% מהתלמידים חוו הצקות והטרדות ברשת. התמות העיקריות שנמצאו נוגעות לאופי הפגיעה (חשיפת ההתנסות האישית ומשך הפגיעה מאלימות ברשת) ודרכי ההתמודדות עם אלימות ברשת. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 88-104 |
Number of pages | 17 |
Journal | עיונים בשפה וחברה |
Volume | 7 |
Issue number | 1-2 |
State | Published - 2015 |
Externally published | Yes |
IHP Publications
- ihp
- Children with mental disabilities
- Children with disabilities
- Online social networks
- Aggressiveness in adolescence
- Aggressiveness in children
- Bullying
- Invective
- Cyberbullying