Abstract
אסופת מאמרים זו עוסקת במדיניות של הכשרת המורים הערבים ויישומה. כותבי המאמרים בספר זה השתתפו בתוכנית מחקר שנמשכה שנתיים בחסות מרכז דיראסאת - המרכז הערבי למשפט ומדיניות. מטרת הספר לעגן את הכשרת המורים הערבים בישראל ביחסי רוב-מיעוט, ולקשור את סוגיית ההכשרה לסוגיית מעמדם הלאומי והאזרחי של האזרחים הערבים בישראל. הספר מבקש לבטא את חוויותיהם והתנסויותיהם של המתכשרים הערבים ומוריהם במוסדות ההכשרה, תוך כדי אתגור טענת האוניברסליות, הניטרליות והאובייקטיביות של מערך ההכשרה הקיים בישראל. הטענה המרכזית של הספר היא שפתרון בעיות החינוך הערבי אינו רק חלוקה מחדש של משאבים להשגת שוויון, אלא טיפול בכישלון המתמשך במתן כבוד והכרה בזהות הלאומית הפלסטינית ובמורשתה ההיסטורית והתרבותית.
Translated title of the contribution | Teacher education in the Palestinian society in Israel: Institutional Practices and Education Policy |
---|---|
Original language | Hebrew |
Place of Publication | תל-אביב |
Publisher | רסלינג |
State | Published - 2013 |
Bibliographical note
כולל ביבליוגרפיהKeywords
- Teachers -- Training of -- Israel
- מורים -- הכשרה -- ישראל
- Education and state -- Israel
- חינוך ומדינה -- ישראל
- التربية والتعليم والدولة -- إسرائيل
- Education -- Israel
- חינוך -- ישראל
- التربية والتعليم -- إسرائيل
- Palestinian Arabs -- Education -- Israel
- ערבים פלשתינאים -- חינוך -- ישראל
- العرب الفلسطينيّون -- التربية والتعليم -- إسرائيل