Abstract
למושג "יהודי חדש" יש שתי משמעויות. אחת - היסטורית-ציונית, יהודי השונה מהיהודי הגלותי, והשניה - יהודי השונה באופן ניכר מן היהודי הישן, בין שהוא מתאים לדמות הצבר ובין שאינו מתאים לה. ישראל היא חברה הרת-תמורות. דמות הצבר השתנתה, אך ממשיכה לשמש כליבה של היהודי העברי והתרבות העברית השולטים בארץ. המאמר מנסה לענות על השאלות הבאות: מי שימש כאחר בעבור היהודי החדש האשכנזי? האם גם היהודי המזרחי מילא תפקיד זה? מה קרה ליהודי המזרח שעלו לארץ ישראל, האם כעבור דור נשארו יהודי המזרח כיהודים גלותיים או שמא הפכו ליהודים חדשים? האם הם יהודים חדשים נוסח היהודי העברי החדש או שמא יש להם קווי ייחוד משלהם? האם יצירת יהודי-מזרחי חדש פירושה קץ הבעיה העדתית?
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 13-15 |
Number of pages | 3 |
Journal | אפיקים |
Volume | 132-133 |
State | Published - 2009 |
IHP Publications
- ihp
- Israel -- Ethnic relations
- Israel -- Social conditions
- Mizrahim
- Multiculturalism
- Sabras