Abstract
בפרק זה נקשור את הדיון במיינדפולנס ולמידה חברתית-רגשית עם שיח הנוירופדגוגיה העוסק ביישום תובנות ממחקרים ותיאוריות בתחום חקר המוח על תחומי החינוך וההוראה . נפתח בהצגה של נוירופדגוגיה באמצעות סקירה קצרה של ארבעה שינויים פרדיגמטיים שחלו בחקר המוח בעשורים האחרונים, נבהיר את המשמעות החינוכית של כל אחד מן השינויים הללו באופן כללי, ואז נסביר כיצד הם מסייעים להבנה של מיינדפולנס ולמידה חברתית-רגשית בחינוך, ובעיקר מן ההיבט של התועלת שלהם למורים . הסבר זה יאפשר לנו לכוון נקודת מבט אל מנגנוני הפעולה המוחיים והפסיכולוגיים וכך לשפוך אור על האופן שבו תרגול מיינדפולנס תורם לקשב, לוויסות רגשי ולהפחתת מתחים שהם תשתית למיומנויות למידה חברתית-רגשית. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | מיינדפולנס ולמידה חברתית-רגשית בהכשרת מורים |
Editors | אורן ארגז, עמוס אבישר |
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | מכון מופ"ת |
Pages | 82-103 |
Number of pages | 22 |
ISBN (Print) | 9789655301922 |
State | Published - 2022 |
IHP Publications
- ihp
- Ability
- Brain
- Brain -- Research
- Classroom environment
- Cognitive neuroscience
- Education
- Educational psychology
- Emotions
- Mindfulness (Psychology)
- School children
- Social skills
- Stress (Psychology)
- Teacher-student relationships
- Teachers
- Thought and thinking