היבטים נוירופדגוגיים של מיינדפולנס ולמידה חברתית-רגשית בעבודה עם מורים

אורן ארגז, נועה אלבלדה, ריקרדו טרש, אביבה ברקוביץ'-אוחנה, נאוה לויט-בן-נון

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

בפרק זה נקשור את הדיון במיינדפולנס ולמידה חברתית-רגשית עם שיח הנוירופדגוגיה העוסק ביישום תובנות ממחקרים ותיאוריות בתחום חקר המוח על תחומי החינוך וההוראה . נפתח בהצגה של נוירופדגוגיה באמצעות סקירה קצרה של ארבעה שינויים פרדיגמטיים שחלו בחקר המוח בעשורים האחרונים, נבהיר את המשמעות החינוכית של כל אחד מן השינויים הללו באופן כללי, ואז נסביר כיצד הם מסייעים להבנה של מיינדפולנס ולמידה חברתית-רגשית בחינוך, ובעיקר מן ההיבט של התועלת שלהם למורים . הסבר זה יאפשר לנו לכוון נקודת מבט אל מנגנוני הפעולה המוחיים והפסיכולוגיים וכך לשפוך אור על האופן שבו תרגול מיינדפולנס תורם לקשב, לוויסות רגשי ולהפחתת מתחים שהם תשתית למיומנויות למידה חברתית-רגשית. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationמיינדפולנס ולמידה חברתית-רגשית בהכשרת מורים
Editorsאורן ארגז, עמוס אבישר
Place of Publicationתל אביב
Publisherמכון מופ"ת
Pages82-103
Number of pages22
ISBN (Print)9789655301922
StatePublished - 2022

IHP Publications

  • ihp
  • Ability
  • Brain
  • Brain -- Research
  • Classroom environment
  • Cognitive neuroscience
  • Education
  • Educational psychology
  • Emotions
  • Mindfulness (Psychology)
  • School children
  • Social skills
  • Stress (Psychology)
  • Teacher-student relationships
  • Teachers
  • Thought and thinking

Cite this