Abstract
מן התוכן: בחינת אופן התמודדותו של החינוך הערבי בישראל עם תהליכים גלובליים. המאמר בוחן, מצד אחד, כיצד משפיע שיח ההישגיות על המערכת החינוכית הערבית ומצד שני, מתחקה אחר התביעה ההולכת ומתחזקת להכרה בייחודו התרבותי של החינוך הערבי. חלקו הראשון של המאמר מבהיר מהי מדיניות ניאו-ליברלית ובוחן את השפעותיה על החינוך הערבי, תוך התמקדות בשיח ההישגיות. חלקו השני מתמקד בשיח ההכרה ובתביעה להכרה בחינוך הערבי כחינוך למיעוט המחייב הענקת זכויות קולקטיביות. לסיום מציעים המחברים כי המפלט ממרכזיותה של המדינה בתחום החינוך יאפשר לחברה הערבית להציע תוכניות חלופיות ומשלימות באמצעות החינוך האפור וארגוני החברה האזרחית, שיכולים לענות על הצורך בטיפוח הזהות התרבותית והלאומית של הילדים.
Translated title of the contribution | Arab Education Between Two Discourses: Achievement and Recognition |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 111-129 |
Number of pages | 19 |
Journal | אלפיים: כתב עת בינתחומי לעיון, הגות וספרות |
Volume | 34 |
State | Published - 2009 |
Bibliographical note
אלפיים: כתב עת בינתחומי לעיון, הגות וספרות 34, 2009, 111-129.Keywords
- אוטונומיה בחינוך
- גלובליזציה
- הבדלי תרבות
- הישגים לימודיים
- זהות לאומית
- חינוך אפור
- חינוך במגזר הערבי
- מדיניות חינוכית
- מטרות החינוך