החינוך הערבי בישראל בין שיח ההישגיות לשיח ההכרה

Translated title of the contribution: Arab Education Between Two Discourses: Achievement and Recognition

איימן אגבאריה, אברהים מחאג'נה

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מן התוכן: בחינת אופן התמודדותו של החינוך הערבי בישראל עם תהליכים גלובליים. המאמר בוחן, מצד אחד, כיצד משפיע שיח ההישגיות על המערכת החינוכית הערבית ומצד שני, מתחקה אחר התביעה ההולכת ומתחזקת להכרה בייחודו התרבותי של החינוך הערבי. חלקו הראשון של המאמר מבהיר מהי מדיניות ניאו-ליברלית ובוחן את השפעותיה על החינוך הערבי, תוך התמקדות בשיח ההישגיות. חלקו השני מתמקד בשיח ההכרה ובתביעה להכרה בחינוך הערבי כחינוך למיעוט המחייב הענקת זכויות קולקטיביות. לסיום מציעים המחברים כי המפלט ממרכזיותה של המדינה בתחום החינוך יאפשר לחברה הערבית להציע תוכניות חלופיות ומשלימות באמצעות החינוך האפור וארגוני החברה האזרחית, שיכולים לענות על הצורך בטיפוח הזהות התרבותית והלאומית של הילדים.
Translated title of the contributionArab Education Between Two Discourses: Achievement and Recognition
Original languageHebrew
Pages (from-to)111-129
Number of pages19
Journalאלפיים: כתב עת בינתחומי לעיון, הגות וספרות
Volume34
StatePublished - 2009

Bibliographical note

אלפיים: כתב עת בינתחומי לעיון, הגות וספרות 34, 2009, 111-129.

Keywords

  • אוטונומיה בחינוך
  • גלובליזציה
  • הבדלי תרבות
  • הישגים לימודיים
  • זהות לאומית
  • חינוך אפור
  • חינוך במגזר הערבי
  • מדיניות חינוכית
  • מטרות החינוך

Cite this