Abstract
במאמר טוען המחבר כי החינוך במדינת ישראל עדיין קשור במידה רבה לאידיאולוגיה. דבר זה מביא לגישה חיונית של אינדוקטרינציה. הגורמת לפרוד והמסכות את הדמוקרטיה הישראלית. המחבר מציע הבנה אחרת של החינוך ורואה בו שאיפה להשיג את הטוב. חינוך מעין זה יכול להיות מעוגן בתיאולוגיה המבינה את האל כהורה וכמורה במקום כשליט כל יכול
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 165-185 |
Number of pages | 21 |
Journal | הגות |
Volume | 3-4 |
State | Published - 2002 |
IHP Publications
- ihp
- Democracy -- Study and teaching
- Education
- Education -- History
- Education -- Israel -- Administration
- Education -- Political aspects
- Ideology
- Israel -- Social conditions
- Jews -- History -- 1789-
- Judaism
- Moral education
- Schools
- Zionism
- אידיאולוגיה
- בתי ספר
- היסטוריה יהודית -- עת חדשה
- חינוך
- חינוך -- היסטוריה
- חינוך לדמוקרטיה
- חינוך לערכים
- יהדות
- ישראל -- חברה
- מערכת החינוך
- פוליטיזציה של החינוך
- ציונות