הוראת פולקלור בכיתה רב תרבותית: המקרה של הנוסחים הדרוזים של "הזאב והגדיים"

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר בוחן את איפיוניהם של הנוסחים הדרוזיים-הישראליים של הטיפוס הסיפורי "הזאב והגדיים". התקבלותם של סיפורים אלה בסמינריון העוסק במעשיות עממיות, בכיתה רב-תרבותית, מלמדת על מורכבות יחסי הכוחות כפי שהם נתפסים בסיפור. הנושא העיקרי בסיפור - הצורך לזהות את הפולש ולהבחין בין אויב לידיד - מקבל בנוסחים אלה חשיבות מרכזית לאור הסיטואציה הייחודית והמורכבת של החברה הדרוזית בישראל. חשיבות ההגנה על הבית ועל האדמה, המהווה ערך מרכזי בחברה הדרוזית, מוצאת אף היא את ביטוייה בנוסחים אלה, וייתכן שהיא קשורה בכך שטיפוס סיפורי זה הוא מסורת חיה בחברה הדרוזית בישראל. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)607-625
Number of pages19
Journalמכאן
Volume15
Issue number2
StatePublished - 2015

IHP Publications

  • ihp
  • Druzes -- Israel
  • Folklore
  • Multiculturalism

Cite this