Abstract
הוראת "תורת ההזדקנות" ו"מחלות הזקנה" לסטודנטים לפזיותרפיה היא אתגר לא פשוט. ראשית, הטיפול בקשישים הוא מורכב ומחייב התאמה וגיבוש תוכנית לימודים בעלת גישה רב-מקצועית ובין-תחומית. שנית, בקרב סטודנטים למקצועות הבריאות קיימת רתיעה מסוימת מתחום הזקנה, ונושא זה רחוק מלבם ואינו כלול בסדר העדיפות המקצועי שלהם. מטרת מאמר זה היא להציג את המסגרת, התוכנית ומטרות הקורס של לימודי זקנה בחוג לפזיותרפיה באוניברסיטת תל-אביב, לימודים שתכליתם העיקרית היא לעודד את הסטודנטים להכיר ולהתנסות בטיפול באנשים זקנים, ולקרב את הנושא ללבם. תוכנית הלימודים בחוג לפזיותרפיה, יחד עם השתלמויות וקורסים מתקדמים, אמורים להכשיר את "פזיותרפיסט העתיד", על יסוד ההנחה שלהתפתחות הרפואית, החברתית, הטכנולוגית והמדעית תהיה השפעה רבה על איכות חייהם של אנשים זקנים. התפתחויות אלו והשינויים שבעקבותיהן מציבים אתגרים רבים ומטרות חדשות בפני הממסד הרפואי והשיקומי, ויש להיערך לשינויים הללו הן ברמה הערכית והן ברמה המעשית. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 103-109 |
Number of pages | 7 |
Journal | גרונטולוגיה: כתב-עת בנושאי הזיקנה |
Volume | 37 |
Issue number | 1 |
State | Published - 2010 |
IHP Publications
- ihp
- College students
- Education -- Curricula
- Geriatrics
- Old age -- Study and teaching
- Physical therapists