Abstract
מטרת מאמר זה היא לתאר מספר נקודות דמיון ונקודות זהות בתהליכי ההוראה והפסיכותיראפיה, ולהצביע על אפשרויות לניתוח ומחקר בשניהם. הפריה הדדית בשני התחומים הללו ע"י שימוש ברעיונות המבוססים על דמיון ביניהם וע"י השראה הדדית, רווחת במיוחד בשנים האחרונות. נקודות דמיון בין חינוך ופסיכותיראפיה מצויות ברצף רחב ביותר, החל מן ההיבטים הכלליים או ה"פילוסופיים" ועד לטכניים והמעשיים ביותר. הנחת היסוד של המאמר היא, שהוראה ופסיכותיראפיה ניתנות ונדרשות לניתוח בתוך מסגרת אחת משותפת: מסגרת שינוי התנהגות (מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 85-90 |
Number of pages | 6 |
Journal | עיונים בחינוך:כתב עת לעיון ומחקר בחינוך |
Volume | 9 |
State | Published - 1975 |
IHP Publications
- ihp
- Behavior modification
- Psychotherapy
- Teaching