Abstract
התכניות החוץ-תקציביות לתואר שני באוניברסיטאות הציבוריות בישראל הוקמו כחלק מתהליך ההפרטה במערכת ההשכלה הגבוהה. מספרן ההולך וגדל של תכניות אלו מעלה את השאלה מי הם הסטודנטים הפונים ללימודים בהן ומדוע הם עושים זאת. מחקר זה מבקש לענות על השאלה, והוא מתבסס על שאלון שהועבר בשנת הלימודים תשס"ז ל-432 סטודנטים בשבע תכניות חוץ-תקציביות ובשבע תכניות פנים-תקציביות המקבילות להן באוניבסיטת תל אביב. המחקר משווה בין סוגי התכניות מבחינת מאפייני הסטודנטים, מניעיהם ללימודי תואר שני ועמדותיהם כלפי האוניברסיטה. הממצאים מלמדים כי הסטודנטים בתכניות החוץ-תקציביות הם בעלי יתרון תעסוקתי לעומת הסטודנטים התכניות המקבילות, אך נבדלים מהם גם מבחינה חברתית ולימודית. המניעים של סטודנטים אלו להמשיך ללימודי התואר השני דומים למניעי הסטודנטים בתכניות הפנים-תקציביות, אולם הם תומכים יותר בתהליך ההפרטה בהשכלה הגבוהה ופחות התפקידים החברתיים הקלאסיים של האוניברסיטאות. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 258-286 |
Number of pages | 29 |
Journal | מגמות: רבעון למדעי ההתנהגות |
Volume | 50 |
Issue number | 1 |
State | Published - 2015 |
Externally published | Yes |
IHP Publications
- ihp
- Attitude (Psychology)
- Education, Higher
- Motivation in education
- Privatization in education
- Universiṭat Tel-Aviv