הבנה מתוך בניית מובן: ילדי גן משחקים עם כללים כדי לבנות שכל והתנהגות של רובוט

שרונה טל לוי, דוד מיודוסר

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

למידתם של ילדים צעירים דרך בניית התנהגויות סתגלניות של רובוט נחקרת בעבודה זו. לצורך כך, עוצב ממשק רובוטי, "רובוגן", המותאם לפתרון בעיות של ילדים צעירים. נערך מחקר עם שישה ילדים באופן יחידני לאורך חמישה מפגשים, שכללו משימות הסבר ומשימות בנייה ברמת מורכבות עולה. התוצאות מראות את קידום הבנת הילדים, כאשר זו נעשתה בהדרגה יותר מבוססת-כללים ומורכבת. הם הצליחו בתכנות הרובוט במספר קטן של סבבים והשתמשו ביתרונות ייחודיים של הממשק לפיתוח ושיפור תכניותיהם. מעברים מרכזיים קשורים באימוץ השפה הפורמאלית והבנת טבעם התמידי של כללי הרובוט וכללו חקירה שיתופית של הילד והרובוט, סימולציה מנטאלית, אסטרטגיות לצמצום מורכבות הבעיה ותיאום בין פרספקטיבות מרחביות. (מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Title of host publicationהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ)
Publisherהאוניברסיטה הפתוחה ושה"ם
Pages79-86
Number of pages8
StatePublished - 2009

IHP Publications

  • ihp
  • Learning
  • Preschool children
  • Robotics
  • Thought and thinking

Cite this