הארנבון כמגביר הזדמנויות לקשר עם ילדים בעלי נכויות פיזיות

Translated title of the contribution: A Rabbit as a Facilitator For Communication Opportunities With Children Who Have Physical Disabilities

עירית כהן-שפירא, אורית חצרוני

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

ילדים עם נכויות פיזיות ניכרות חווים, לעתים קרובות, דחייה חברתית. אחת הסיבות העיקריות לדחייה זו היא עמדות שליליות ביחס אליהם. כדי ליצור שינוי בעמדות ביחס לילדים נכים צריך לאפשר היכרות עימם. מגע הוא השלב הראשון בתהליך מתמשך של היכרות, ומהווה משתנה מרכזי בשינוי עמדות. יצירת הזדמנויות למגע עשויה לזרז אינטראקציות בין ילדים. נוכחות חיית מחמד בשלבים הראשונים של היכרות זו עשויה לזרז יצירת אינטראקציות בין ילדים עם נכות ובלי נכות, ולסייע בשלב יצירת המגע הראשוני. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבדוק האם נוכחות ארנבון תשפיע על האיכות והכמות של אינטראקציות בין ילדים עם נכות פיזית לילדים בלי נכות. לצורך כך תועדה התנהגותם של ילדים שונים ביחס לילדים נכים, שנצפו יושבים במקומות שונים לבדם, או כאשר הם מחזיקים בחיקם ארנבון. תוצאות המחקר הראו כי מספר האינטראקציות בין המשתתפים לילדים אחרים עלה במידה ניכרת בעקבות נוכחותו של הארנבון, ובחלק מהמקרים מספר האינטראקציות נותר גם לאחר שהארנבון לא נכח עוד בסיטואציה. (תקציר מתוך המאמר).
Translated title of the contributionA Rabbit as a Facilitator For Communication Opportunities With Children Who Have Physical Disabilities
Original languageHebrew
Pages (from-to)5-22
Number of pages18
Journalחיות וחברה
Volume27
StatePublished - 2005

Bibliographical note

חיות וחברה, 27: 5-22, 2005

ילדים עם נכויות פיזיות ניכרות חווים, לעתים קרובות, דחייה חברתית. אחת הסיבות העיקריות לדחייה זו היא עמדות שליליות ביחס אליהם. כדי ליצור שינוי בעמדות ביחס לילדים נכים צריך לאפשר היכרות עימם. מגע הוא השלב הראשון בתהליך מתמשך של היכרות, ומהווה משתנה מרכזי בשינוי עמדות. יצירת הזדמנויות למגע עשויה לזרז אינטראקציות בין ילדים. נוכחות חיית מחמד בשלבים הראשונים של היכרות זו עשויה לזרז יצירת אינטראקציות בין ילדים עם נכות ובלי נכות, ולסייע בשלב יצירת המגע הראשוני. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבדוק האם נוכחות ארנבון תשפיע על האיכות והכמות של אינטראקציות בין ילדים עם נכות פיזית לילדים בלי נכות. לצורך כך תועדה התנהגותם של ילדים שונים ביחס לילדים נכים, שנצפו יושבים במקומות שונים לבדם, או כאשר הם מחזיקים בחיקם ארנבון. תוצאות המחקר הראו כי מספר האינטראקציות בין המשתתפים לילדים אחרים עלה במידה ניכרת בעקבות נוכחותו של הארנבון, ובחלק מהמקרים מספר האינטראקציות נותר גם לאחר שהארנבון לא נכח עוד בסיטואציה. (תקציר מתוך המאמר).

IHP Publications

  • ihp
  • Children with disabilities
  • European rabbit
  • Interpersonal relations in children
  • People with disabilities -- Social aspects
  • Pets

Cite this