Abstract
ארגון עסקי נוסף על היותו פונקציה עסקית הוא מערכת המבוססת על יחסים הקיימים בין יחידים המרכיבים אותה למערכת אחת שלמה, בה תפקודו של כל מרכיב משפיע בהכרח על תפקודה של כלל המערכת. הדבר מסביר את הצלחתה של החברה כתלות בעובדיה המתפקדים כמיטב יכולתם, שנדרשים לסייע אחד לשני בכל, כולל בניהול רגשותיהם, בתקשורת יעילה, פתרון בעיות, יישוב סכסוכים ופיתוח הנעה. וייסינגר מציין, כי ייתכן שעלינו ללמוד מחדש כיצד לעשות דברים שגרתיים הנעשים זה זמן רב. העובדים יידרשו לפתח כישורים חדשים בכדי ללמוד כיצד להשתמש באינטלגנציה הרגשית שלהם (מחקרים מראים כי הדבר ניתן ללמידה, אבל זהו תהליך הדורש זמן ואימון) בעזרת לימוד עצמי. על אחת כמה וכמה כאשר ברצוננו לסייע לאחרים לסייע לעצמם, לסייע להם ללמוד לצמוח, להיות יצרניים ולבסוף לפתח מערכת יחסים הנשענת על אמון ונאמנות. כתגמול, הארגונים יזכו ליהנות ממערכת יחסים משופרת הנשענת על למידה וצמיחה אישית. תוך כדי התהליך המנהלים המעורבים יזכו להערכה רבה של חלקי הארגון כלפיהם (תקציר מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 30-33 |
Number of pages | 4 |
Journal | משאבי אנוש: ירחון |
Volume | 217 |
State | Published - 2006 |
IHP Publications
- ihp
- Associations, institutions, etc
- Chief executive officers
- Emotional intelligence
- Organizational behavior