Abstract
במאמר תיבחן השפעתה של תופעת הדיגלוסיה (פער בין השפה הדבורה לכתובה) על רכישת מיומנויות מתמטיות בקרב ילדים דוברי השפה הערבית, לאור ההשפעה שנמצאה לדיגלוסיה על רכישת קריאה. יוצגו ראיות מחקריות מן הספרות להשפעת כיווניות הקריאה על עיבוד המספר, ולקושי המיוחד של ילדים עם דיסקלקוליה בתפיסת כיווניות. לאור זאת, תוצג ההשערה שילדים דוברי ערבית המתקשים בחשבון נתקלים בבעיה חמורה במיוחד לאור ההבדל בנוסף בכיווניות מספרים בין השפה הכתובה לשפה הדבורה. ילדים אלו זקוקים לתיווך ולהתערבות על מנת להתגבר על קשייהם.
Translated title of the contribution | Dyscalculia in native Arabic speakers: : The influence of Arabic language characteristics on numerical calculation |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 1-6 |
Number of pages | 6 |
Journal | פסיכולוגיה: כתב-עת מדעי ישראלי לעיון ולמחקר |
State | Published - 8 Sep 2011 |