געגוע ירושלמי לניו-יורק: הדימוי האמריקני בראי הפרסומת הישראלית

Translated title of the contribution: Jerusalemite Longing for New York: The Manifestation of American Imagery in Israeli Advertisement

ענת פירסט, אלי אברהם

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

במאמר זה מבקשים הכותבים להתמקד בחשיפתם של סמלים לאומיים ושל משמעות הגבול המדיני-גאוגרפי, המקופלים בדימוי האמריקני העולה מן הפרסום בעיתונים המודפסים העיקריים בישראל בשנות התשעים. לדעת הכותבים, היבט זה מעשיר את הדיון בנושא האמריקניזציה של החברה הישראלית, ותורם לו תרומה כפולה: ראשית, הפרסומת מלמדת רבות על ערכיה של חברה ועל השינויים החברתיים, התרבותיים והכלכליים המתחוללים בה. שנית, עצם הדיון בפרסומת מגביל את סיפור המיתוס האמריקני רק לאותם חלקים בחברה הישראלית שאכן נחשפים לה
Translated title of the contributionJerusalemite Longing for New York: The Manifestation of American Imagery in Israeli Advertisement
Original languageHebrew
Pages (from-to)652-670
Number of pages19
Journalמגמות: רבעון למדעי ההתנהגות
Volume42
Issue number4
StatePublished - 2003

IHP Publications

  • ihp
  • Advertising, Newspaper
  • Americanization

Cite this