Abstract
מן התוכן: הצגת גישה חדשה להכשרת מורים, המכונה "הגישה הטריאדית". גישה זו, השאובה מן התאטרון, מבוססת על מודל הכשרה בעל שלושה מרכיבים: אדם, תפקיד ודמות. הגישה הטריאדית מציגה פלורליזם אידאולוגי, המבוסס על תפיסת ההוראה כאמנות. תהליך ההכשרה על-פי גישה זו הוא תהליך של התפתחות מתמדת, שמקורה במתח המורכב בין האדם, התפקיד והדמות. מרכיב ה"מופע" נתפס כמרכזי במקצוע ההוראה, ולפיכך המורה נדרש ליכולת יצירתית-אמנותית, ולמיומנויות של תזמון, בניית מתח וריכוז. המורה יוצר ומעצב לעצמו את ה"דמות" שאותה הוא בוחר להציג במסגרת תפקידו.
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | רפלקציה בהוראה |
Editors | מ. זילברשטיין, מ. בן-פרץ, ש. זיו |
Publisher | מכון מופ"ת |
Pages | 158-174 |
Number of pages | 17 |
State | Published - 1998 |