גילוי פנים: יחסי שירה, צילום וזיכרון במחזור השירים "ערב יהודי קראסניסטאוו" מאת אבות ישורון

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

במחזור השירים "ערב יהודי קראסניסטאוו" מתוך הספר "השבר הסורי אפריקני", מתאר המשורר אבות ישורון את התלבטותו אם ישתתף באזכרה השנתית לקדושי עיר הולדתו שבמהלכה יוקרנו תצלומים מן העבר. ניסיונו של המשורר להתחמק מהתצלומים הללו אינו נובעת רק החשש כי יעצימו את רגש האשמה שלו. מתקיימת כאן גם תחרות סמויה בין אופני ייצוג ודרכי כינון הזיכרון. המאמר עוסק במאבק זה על עיצוב הזיכרון, מאבק שמנהל המשורר המבקש לו שליטה על חומרי העבר. המאבק מבצבץ מתחת לפני השטח בשירי המחזור, ומתבטא בסוגי המבע השונים: התצלום, החלום והשיר. בדיון זה המחבר מבקש להאיר את שירת ישורון מכיוון שכמעט לא עסקו בו עד כה: השפעת הצילום על הפואטיקה של המשורר.
Original languageHebrew
Pages (from-to)86-105
Number of pages20
Journalמכאן
Volumeט"ז
StatePublished - 2016

IHP Publications

  • ihp
  • Holocaust, Jewish (1939-1945)
  • Photography in literature

Cite this