Abstract
במקום העבודה מתרחשות טעויות באופן שכיח למדי, אשר חלקן עשויות לגרום נזק לארגון ולעובדים בו (Tobias, 1999). לטעויות אלה עלולות להיות השלכות משמעותיות לארגון, ועל כן מנסה כל ארגון למנען או לצמצמן ככל האפשר. כאשר מתרחשת טעות כזאת, ארגונים רבים מקיימים הליך תחקור והפקת לקחים, במטרה להבין את הגורמים לכשל. לפיכך ישאף הארגון שהמידע המתקבל מהעובדים הנחקרים יהיה אמין ומלא. העובד עלול שלא לשתף פעולה באופן מלא, שכן הליך התחקור והסקת המסקנות עשוי להיתפס כהליך שבו הוא עומד למעין משפט, ומכאן להרגשה שהוא מאוים ועליו להגן על עצמו. הרגשה כזו עלולה ליצור מצבים בהם ימסור העובד מידע חלקי ואף שקרי, בעיקר באשר לאחריותו לכשל. (Snyder & Higgins, 1998). מצב כזה עלול לפגוע משמעותית ביכולתו של הארגון ללמוד את מה שקרה הלכה למעשה. לארגון מצדו חשוב לכוון את תגובת העובד כך שיספק מידע תקף. הבנת הגורמים הקובעים את תגובת העובד לכשל היא כלי חשוב להגשמת מטרה זו
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 4-9 |
Number of pages | 6 |
Journal | משאבי אנוש: ירחון |
Volume | 203 |
State | Published - 2004 |
IHP Publications
- ihp
- Associations, institutions, etc
- Auditing, Internal
- Errors
- Work