Abstract
מטרתו של המאמר שלפנינו לספק תשובה לשאלה הנשאלת בכותרת מאמר זה וכן לשאלות הבאות: מדוע דווקא השימוש בגוגל אינו מבטל לחלוטין את מקומה של הספרייה ואת תפקידו של ספרן היעץ העובד בה? מדוע סטודנטים ותלמידי בתי-ספר חשים בלבול, תסכול ואף בושה כאשר הם נכשלים בחיפוש מידע העונה על צרכי המידע שלהם ואילו ספרן היעץ מצליח לאתר להם מידע אקדמאי, איכותי, מהימן ועדכני? מדוע סטודנטים ותלמידים הולכים לאיבוד בעת תהליך חיפוש המידע ומדוע הם בוחרים בסופו של דבר להגיע אל הספרייה ולבקש עזרה מקצועית מספרן היעץ? מתן תשובות לשאלות אלה טומן בחובו את הנחת היסוד כי לספרן היעץ בספרייה האקדמית ובספרייה הבית-ספרית מערכת כישורים מקצועיים ותכונות אישיות המעניקות לו ערך מוסף, החסרות מאוד בגוגל ובגוגל סקולר. כישורים אלה מסייעים לו ביריבות הקשה מולם והופכות אותו, בסופו של דבר, ליריב חזק מולם. מערכת כישורים זו, עליה אין עוררין בספרות המקצועית, היא המניעה לבסוף את משתמש הספרייה (הסטודנט/ התלמיד) להגיע אל הספרייה ולהיעזר בשירותי ספרן היעץ, גם אם הוא כבר ביצע בכוחות עצמו חיפוש מידע ברשת. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Journal | לימודים |
Volume | 12 |
State | Published - 2015 |