Abstract
סלילת "בריד הסוסים" בימי ביברס הייתה בחירה של נתיב חדש ושונה מנתיבים מסורתיים בצפון ארץ ישראל, והוא נבחר אך ורק למעבר מהיר בין שתי הבירות האימפריאליות קהיר ודמשק, ששתיהן שכנו מחוץ לגבולות ארץ ישראל. המאמר עוסק בתאורה של שיטת הסלילה החדשה של "בריד הסוסים" בימי ביברס ולאחר ימי ביברס שהייתה שונה בתכלית משיטת הסלילה של הכבישים הקדומים בארץ ישראל, ושונה גם משיטת הסלילה המודרנית בארץ ישראל
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 123-152 |
Number of pages | 30 |
Journal | ירושלים וארץ-ישראל |
Volume | 1 |
State | Published - 2003 |
IHP Publications
- ihp
- ארץ ישראל -- היסטוריה -- תקופה ממלוכית (1291-1516)
- Eretz Israel -- History -- 1291-1517, Mamluk period
- דואר -- היסטוריה
- Postal service -- History
- ביברס הראשון, אל-מלכ א-זהר רוכן א-דין ביברס אל-בונדוקדארי
- סלילת כבישים
- Roads -- Design and construction
- דרכים עתיקות
- Roads
- ארץ ישראל -- היסטוריה
- Eretz Israel -- History