Abstract
כלי האבחון CMT - Contextual Memory Test נבנה בעבור אנשים מבוגרים ומעריך היבטים שונים של זיכרון ומטה-זיכרון. כלי זה סיפק בסיס לבניית אבחון המותאם לילדים CMT-CH, שנמצא תקף ומהימן גם בעבורם, על ידי דור ועמיתותיה (2007). במסגרת מחקר זה נבנה לוח חדש לאבחון ה–CMT-CH, בדומה למבחן המקורי, שישמש כמדד תוצאה בתהליך הטיפולי. לוח זה מתייחס לסיטואציית הבוקר שחווה הילד, ומכאן שמו "לוח בוקר". במחקר השתתפו 60 ילדים, בבני 8-14 המתגוררים בישראל. למציאת תוקף מקביל ללוח החדש הועברו לכל ילד תת מבחן "נקודות" ו"פנים" מתוך מבחן ה-Children’s Memory Scale - CMS, לוח "בית הספר" מתוך מבחן ה-CMT-CH ולוח "בוקר" (החדש). תוצאות המחקר אוששו את תקפותו של הלוח החדש והתאמתו לילדים, הן כבעל תוקף מבחין (לפי גיל) והן כבעל תוקף מקביל לאבחון ה-CMS. נראה כי אבחון ה-CMT-CH הנו כלי מהימן לבדיקת זיכרון חזותי ומודעות לזיכרון בילדים, וראוי להשתמש בו כמדד תוצאה של לפני-אחרי התערבות. מגבלות המחקר: מדגם נוחות קטן. מומלץ לחזק ולהעמיק את ממצאי המחקר הזה במחקר המשך
Translated title of the contribution | CMT-CH assessment – a construction of a new morning tablet – psychometric properties, for children at age 8-14 years |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 207-222 |
Number of pages | 16 |
Journal | כתב-עת ישראלי לריפוי בעיסוק |
Volume | 17 |
Issue number | 4 |
State | Published - 2008 |
Keywords
- זיכרון
- מטה-קוגניציה
- מבחני זיכרון
- ילדים
- Children
- Memory