TY - JOUR
T1 - בניית לוח "בוקר" לאבחון ה-Contextual Memory Test Child ומציאת תוקף ומהימנות בעבור ילדים בני 14-8 המתגוררים בישראל
AU - צימרמן, דולי
AU - ברהום-שומלי, חנן
AU - חוס, שרי
AU - שטיין, אלכסנדרדה
AU - טנא-רינדה, מיכל
AU - פוגל, יעל
AU - גנאמה, ראפאת
AU - אנגל-יגר, בתיה
AU - ריקון, צמרת
PY - 2008
Y1 - 2008
N2 - כלי האבחון CMT - Contextual Memory Test נבנה בעבור אנשים מבוגרים ומעריך היבטים שונים של זיכרון ומטה-זיכרון. כלי זה סיפק בסיס לבניית אבחון המותאם לילדים CMT-CH, שנמצא תקף ומהימן גם בעבורם, על ידי דור ועמיתותיה (2007). במסגרת מחקר זה נבנה לוח חדש לאבחון ה–CMT-CH, בדומה למבחן המקורי, שישמש כמדד תוצאה בתהליך הטיפולי. לוח זה מתייחס לסיטואציית הבוקר שחווה הילד, ומכאן שמו "לוח בוקר". במחקר השתתפו 60 ילדים, בבני 8-14 המתגוררים בישראל. למציאת תוקף מקביל ללוח החדש הועברו לכל ילד תת מבחן "נקודות" ו"פנים" מתוך מבחן ה-Children’s Memory Scale - CMS, לוח "בית הספר" מתוך מבחן ה-CMT-CH ולוח "בוקר" (החדש). תוצאות המחקר אוששו את תקפותו של הלוח החדש והתאמתו לילדים, הן כבעל תוקף מבחין (לפי גיל) והן כבעל תוקף מקביל לאבחון ה-CMS. נראה כי אבחון ה-CMT-CH הנו כלי מהימן לבדיקת זיכרון חזותי ומודעות לזיכרון בילדים, וראוי להשתמש בו כמדד תוצאה של לפני-אחרי התערבות. מגבלות המחקר: מדגם נוחות קטן. מומלץ לחזק ולהעמיק את ממצאי המחקר הזה במחקר המשך (תקציר מתוך המאמר).
AB - כלי האבחון CMT - Contextual Memory Test נבנה בעבור אנשים מבוגרים ומעריך היבטים שונים של זיכרון ומטה-זיכרון. כלי זה סיפק בסיס לבניית אבחון המותאם לילדים CMT-CH, שנמצא תקף ומהימן גם בעבורם, על ידי דור ועמיתותיה (2007). במסגרת מחקר זה נבנה לוח חדש לאבחון ה–CMT-CH, בדומה למבחן המקורי, שישמש כמדד תוצאה בתהליך הטיפולי. לוח זה מתייחס לסיטואציית הבוקר שחווה הילד, ומכאן שמו "לוח בוקר". במחקר השתתפו 60 ילדים, בבני 8-14 המתגוררים בישראל. למציאת תוקף מקביל ללוח החדש הועברו לכל ילד תת מבחן "נקודות" ו"פנים" מתוך מבחן ה-Children’s Memory Scale - CMS, לוח "בית הספר" מתוך מבחן ה-CMT-CH ולוח "בוקר" (החדש). תוצאות המחקר אוששו את תקפותו של הלוח החדש והתאמתו לילדים, הן כבעל תוקף מבחין (לפי גיל) והן כבעל תוקף מקביל לאבחון ה-CMS. נראה כי אבחון ה-CMT-CH הנו כלי מהימן לבדיקת זיכרון חזותי ומודעות לזיכרון בילדים, וראוי להשתמש בו כמדד תוצאה של לפני-אחרי התערבות. מגבלות המחקר: מדגם נוחות קטן. מומלץ לחזק ולהעמיק את ממצאי המחקר הזה במחקר המשך (תקציר מתוך המאמר).
UR - https://uli.nli.org.il/discovery/search?vid=972NNL_ULI_C:MAIN&query=lds05,contains,001017692
M3 - מאמר
SN - 0792-7002
VL - 17
SP - 207
EP - 222
JO - כתב-עת ישראלי לריפוי בעיסוק
JF - כתב-עת ישראלי לריפוי בעיסוק
IS - 4
ER -