'בית ספר', מורים ותלמידים וחומר נלמד בישראל של ימי הבית הראשון

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר מציג את הבעיות הכרוכות בשחזור המסגרת החינוכית בישראל הקדומה. בנוסף, הוא תאר את הכלים השונים ששימשו במחקר לפתרון בעיות אלה: המקרא, הממצאים הארכיאולוגיים, ובייחוד הממצאים האפיגרפיים בארץ ישראל, וכן הממצאים החוץ-ישראליים: המאמר מציג מספר היבטים המשותפים למערכת החינוך במצרים ובמסופוטמיה, שהם בעלי חשיבות מיוחדת לשחזור המערכת הלימודית בישראל הקדומה; המאמר מתייחס גם למחקריו של אנדרה למר, שחוללו מפנה בחקר המסגרת החינוכית בישראל הקדומה. לבסוף, המאמר מבקש לנסות לשחזר את תמונת המסגרת החינוכית בישראל הקדומה לאור הממצאים שהועלו במחקר, בייחוד בשלושים השנים האחרונות, כולל ממצאי מחברת המאמר. המאמר עוסק גם בסוגיית תפוצת ידיעת קרוא וכתוב בחברה הישראלית בתקופת בית ראשון ובסוגיית השכלת נשים.
Original languageHebrew
Pages (from-to)1-15
Number of pages15
JournalJSIJ
Volume17
StatePublished - 2019

IHP Publications

  • ihp
  • Education
  • Education -- Egypt
  • Education -- History
  • Education in the Bible
  • Egypt -- History -- To 332 B.C
  • Eretz Israel -- Antiquities, Biblical
  • Eretz Israel -- History -- To 586 B.C
  • Inscriptions
  • Jewish women
  • Literacy
  • Mesopotamia
  • Schools
  • אוריינות
  • ארץ ישראל -- ארכיאולוגיה -- תקופת המקרא (2200-586 לפנה"ס)
  • ארץ ישראל -- היסטוריה -- תקופת המקרא (2200 לפנה"ס- 586 לפנה"ס)
  • בתי ספר
  • השכלה
  • חינוך -- היסטוריה
  • חינוך -- מצרים
  • חינוך במקרא
  • כתובות (ארכיאולוגיה)
  • למר, אנדרה -- 1942-
  • מסופוטמיה
  • מצרים -- היסטוריה -- עת עתיקה
  • נשים יהודיות

Cite this