"בית המשפט האתי": על הוראת אתיקה וזיקנה באמצעות סיפורי אירועים ומשחקי תפקידים

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

הזדקנות האוכלוסייה, ההתקדמות המדעית-טכנולוגית והתפתחות הדיסציפלינה הגרונטולוגית הביאו עמן את הצורך להתמודד עם סוגיות אתיות שלא היו מוכרות בעבר. אתיקה, במובן של פילוסופיה של המוסר, הנה תורה שמתיימרת לתת תשובה לשאלה "מהי דרך ההתנהגות הראויה"? כמתודה פילוסופית המאפשרת לנו להבחין בין "טוב" ל"רע", היא מתפרסת על כל תחומי החיים ומכלול תחומי הידע. יחד עם זאת, כפי שמתואר במאמר זה, תחום האתיקה כנושא בחינוך ובהכשרה במדעי הזקנה יוצר אתגרים חדשים וייחודיים. המאמר מנסה להציג את ההיבטים הייחודיים שהופכים את לימוד תחום האתיקה והזקנה במדע הגרונטולוגי ליוצא דופן, ומציג דוגמה לצורת לימוד של התחום באמצעות סיפורי אירועים ומשחקי תפקידים. במאמר מתואר מתווה של קורס בנושא אתיקה וזקנה במסגרת לימודי תואר שני בגרונטולוגיה. הוא מבוסס על ניסיון מצטבר של שבע השנים האחרונות בהוראת הקורס במסגרת החוג לגרונטולוגיה באוניברסיטת חיפה, ועל הטעויות והלקחים שהצטברו במהלך אותן שנים. הוא מציג מסגרת ללימוד התחום אתיקה וזקנה באמצעות טכניקה של ניתוחי אירועים בשילוב עם משחקי תפקידים, מסגרת שאותה ניתן לאמץ וליישם גם במקומות אחרים. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)137-152
Number of pages16
Journalגרונטולוגיה: כתב-עת בנושאי הזיקנה
Volume37
Issue number1
StatePublished - 2010

IHP Publications

  • ihp
  • Aging
  • Case studies
  • Education -- Curricula
  • Ethics
  • Old age -- Study and teaching
  • Role playing

Cite this