"...בגלל שהמחזה שלי כתוב בקרעים... כתוב ברוח...": על שיח הבימוי של נסים אלוני

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

מחברת המאמר דנה בחותמו האמנותי של אלוני הבמאי, תוך התמקדות בהצגות שביים בתיאטרון "הבימה", בהיבט הבימוי בהקשרו הסוציו-תרבותי, בליהוק כאסטרטגיה דרמטורגית ובהשפעת מעמדם המיתולוגי של שחקני "הבימה" על שילובם בהצגותיו של אלוני. שיח הבימוי שלו מתמקד בשני היבטים: שחקני תיאטרון "הבימה" והמטען האמנותי של 'הדיבוק' כחומרי גלם לטקסט בימתי; והקשר המקצועי בינו לבין הצייר יוסל ברגנר, שעיצב תפאורות להצגותיו. נבחן האופן שבו העולם של ברגנר משלים ומעצים את המטען התרבותי של שחקני תיאטרון "הבימה" ויוצר הסמלה בימתית של עבר דחוי ומוכחש. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationעל מלכים, שחקנים וצוענים (קובץ בעריכת נורית יערי)
Place of Publicationתל אביב
Publisherהקיבוץ המאוחד
Pages259-286
Number of pages28
StatePublished - 2005
Externally publishedYes

IHP Publications

  • ihp
  • Aloni, Nissim -- 1926-1998
  • Theaters -- Stage-setting and scenery

Cite this