Abstract
כברת דרך ארוכה עשה קורוסאווה בין הסרט "רשומון" (1950) ל"אחרי הגשם" (1999), הסרט האחרון שנעשה על-פי תסריט שכתב. האם ריכך את מבטו? האם השתנתה דעתו על אופיין של הבריות בכלל ושל נשים בפרט? האם האמין באחרית ימיו כי ניתן להכריע בשאלה מהי האמת? האם יש לחפש את ההסברים לעמדותיו ולתמורות שבהן בביוגרפיה הפרטית שלו או בנסיבות ההיסטוריות הספציפיות שבהן נוצרה כל אחת מיצירותיו? כלום צריכה יצירת אמנות לחרוץ משפט כפי שעושה שופט בבית-הדין? שאלות אלה נוגעות בלב-לבו של הוויכוח העכשווי על הגישות הפוסט-מודרניות לחומרים המשמשים את ההיסטוריון
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 59-65 |
Number of pages | 7 |
Journal | זמנים: רבעון להיסטוריה |
Volume | 86 |
State | Published - 2004 |
IHP Publications
- ihp
- Law in motion pictures