Abstract
משיכת תיירות בינלאומית למדינות אפריקה שמדרום לסהרה הינה כלי מרכזי לשיקום חברתי וכלכלי. לשם כך, על מדינות אלה להתמודד תחילה עם דימויים שליליים של עוני, תת-פיתוח, חוסר יציבות פוליטית ורמת סיכון גבוהה למבקר. מחקר זה בדק באמצעות ניתוח תוכן איכותני את השימוש באסטרטגיות תקשורת שנבחרו כדי לשקם את הדימוי השלילי של מדינות באפריקה באתרי אינטרנט רשמיים לתיירות. מהתוצאות עולה כי מדינות אפריקה עושות שימוש בשמונה אסטרטגיות תקשורת עיקריות, הקשורות בארבעה מאפייני מקום: מיקום גאוגרפי, יציבות פוליטית, בעלות על אתרי מורשת עולמיים ורמת פיתוח. מסקנות המחקר מסבירות את הקשר בין מאפיינים אלה לבין הבחירה והשימוש באסטרטגיות תקשורת לשיקום דימוי שלילי, למשיכת תיירות ולשיווק מקומות. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 58-72 |
Number of pages | 15 |
Journal | אופקים בגאוגרפיה |
Volume | 75 |
State | Published - 2010 |
IHP Publications
- ihp
- Africa
- Brand name products
- Branding (Marketing)
- Communication
- Imagery (Psychology)
- Internet marketing
- Political stability
- Rehabilitation
- Slums
- Tourism
- Tourism -- Marketing
- Web sites
- World Heritage areas