אסטרטגיות תקשורת לשיווק תיירות באינטרנט במדינות אפריקה

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

משיכת תיירות בינלאומית למדינות אפריקה שמדרום לסהרה הינה כלי מרכזי לשיקום חברתי וכלכלי. לשם כך, על מדינות אלה להתמודד תחילה עם דימויים שליליים של עוני, תת-פיתוח, חוסר יציבות פוליטית ורמת סיכון גבוהה למבקר. מחקר זה בדק באמצעות ניתוח תוכן איכותני את השימוש באסטרטגיות תקשורת שנבחרו כדי לשקם את הדימוי השלילי של מדינות באפריקה באתרי אינטרנט רשמיים לתיירות. מהתוצאות עולה כי מדינות אפריקה עושות שימוש בשמונה אסטרטגיות תקשורת עיקריות, הקשורות בארבעה מאפייני מקום: מיקום גאוגרפי, יציבות פוליטית, בעלות על אתרי מורשת עולמיים ורמת פיתוח. מסקנות המחקר מסבירות את הקשר בין מאפיינים אלה לבין הבחירה והשימוש באסטרטגיות תקשורת לשיקום דימוי שלילי, למשיכת תיירות ולשיווק מקומות. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)58-72
Number of pages15
Journalאופקים בגאוגרפיה
Volume75
StatePublished - 2010

IHP Publications

  • ihp
  • תקשורת
  • Communication
  • שיווק נופש ותיירות
  • Tourism -- Marketing
  • שיווק באינטרנט
  • Internet marketing
  • אתרים באינטרנט
  • Web sites
  • אזורי מצוקה
  • Slums
  • שיקום
  • Rehabilitation
  • דימוי (פסיכולוגיה)
  • Imagery (Psychology)
  • יציבות פוליטית
  • Political stability
  • אתרי מורשת עולמית (אונסקו)
  • World Heritage areas
  • מותגים
  • Brand name products
  • תיירות
  • Tourism
  • אפריקה
  • Africa

Cite this