Abstract
כפי שראינו במאמר, מסורות על סבל האדם ללא עוול בכפו התהלכו ברחבי המזרח הקדום, ומצאו ביטוי ביצירות ספרותיות, לא רק במסופוטמיה אלא גם במצרים וכנראה גם בכנען. על כך מעיד גם איזכורו של איוב לצד דניאל הצדיק, הידוע לנו ממכתבי אוגרית, ביחזקאל יד (14, 20). לא מן הנמנע אפוא שמחבר ספר איוב הכיר את היצירות הללו, אף כי יותר מאלף שנה מפרידות ביו לבינן, ולא אחת ניתן לראות בדבריו פולמוס עמן. למדנותו ובקיאותו של בעל איוב בתחומים שונים החל ממדעי הטבע, אסטרונומיה וכלה במשפטים, הניכרים על כל צעד ושעל בחיבורו המופלא, מלמדות, כפי שמקובל להניח במחקר, כי רכש את השכלתו בבית ספר לסופרים. ניתן לשער שבמסגרת זו הוא התוודע ליצירות קדמוניות אלה, לאמונות המצריות הכרוכות במוות ובעולם הבא ולנוסחות מצבות הקבורה המצריות המשתקפות בנאומי איוב. (מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 156-174 |
Number of pages | 19 |
Journal | בית מקרא |
Volume | 64 א |
State | Published - 2019 |
IHP Publications
- ihp
- Bible -- Job
- Middle East -- Civilization
- Reward (Theology)
- Wisdom literature