Abstract
במאמר זה מתוארת פעילויות אוריינות קריאה שנערכות בספריית הילדים של אוניברסיטת חיפה.המאמר מתחיל בהסברת המושג אוריינות מידע – מהי, מה חשיבותה, מה תפקידה בעולמם של ילדים, מדבר על חשיבות הקריאה, ומביא דוגמאות לתרומה שיש בפעילויות קריאה ביתיות לחיזוק יכולות הביטוי והאוריינות אצל ילדים. המחברת נותנת רקע לספריית הילדים של אוניברסיטת חיפה – ההתחלה, ההתפתחות, המטרות והפעילויות, ואז מדגימה איך העקרונות המנחים שלה באים לידי ביטוי בשטח. במאמר מפרטת המחברת את תחומי הפעילות השונים, ומתמקדת בהפעלות המועברות באופן קבוע במשך שנת הלימודים לתלמידי בתי ספר יסודיים, שבאים להתארח בספריית הילדים לפעילות יומית, שבה יעסוק המאמר. במהלך אותו יום-פעילות הם מתנסים בחיפוש מידע - איך ואיפה, אילו שאלות הם צריכים לשאול את עצמם, מה הקריטריונים למידע אמין, והאם קודם לבחור את הספר ואז את תחום העניין או להפך? בחלק אחר של יום הפעילות משאירים עבורם זמן פנוי לקריאה חופשית, כדי לחשוף אותם להנאה שיכולה להיות מופקת מפעילות זו. כל זה נעשה בסביבה ידידותית ומותאמת לקוראים הצעירים. בעצם בפעילויות הקריאה הספרייתיות, יש דמיון לפעילויות הקריאה הביתיות, כשאת דמות המבוגר ממלאים מורים וספרנים, וניתן לשאוב מפעילויות אלו את אותם יתרונות ופיתוח יכולות. (מתוך המאמר)
Original language | English |
---|---|
Journal | לימודים |
Volume | 10 |
State | Published - 2015 |
Bibliographical note
לימודים,10: 2015Keywords
- Children's libraries
- Information literacy
- Literacy
- Reading
- Reading promotion
- Universiṭat Ḥefah
- אוניברסיטת חיפה
- אוריינות
- אוריינות מידע
- אורינות
- אורינות מידע
- אסנין, קרן
- הרגלי קריאה
- חשיבה אוריינית
- טיפוח הקריאה
- טפוח הקריאה
- סלומונוביץ, קרן
- סלומונוביץ-אסנין, קרן
- ספריות ילדים
- עידוד הקריאה
- קריאה
- קריאה מנחית